System OLIMP, jeden z wiodących produktów WASKO, przeznaczony do kompleksowej obsługi obiektów sportowych, jest rozwijany nieprzerwanie od ponad 11 lat. Został stworzony jako system służący zapewnieniu bezpieczeństwa oraz kontroli ruchu osobowego w obiekcie sportowym wraz z pełną identyfikacją kibiców i sprzedażą biletów.
Ideą systemu OLIMP jest dostarczenie uniwersalnego, niezawodnego i intuicyjnego rozwiązania dla różnych obiektów sportowych. System pozwala na dopasowanie jego funkcjonalności do potrzeb obiektów sportowych. Umożliwia bezpośrednią obsługę urządzeń kontroli dostępu, takich jak: bramofurty, kołowroty, czytniki biletów (stacjonarne i mobilne), kamery monitoringu, jak również urządzeń parkingowych i kiosków informacyjnych. W warstwie aplikacji system oferuje pełen wachlarz narzędzi informatycznych. Począwszy od intuicyjnych aplikacji kasjerskich służących do sprzedaży biletów w kasach obiektu, poprzez internetowe aplikacje sprzedawców zewnętrznych, spersonalizowane dla klubów/wydarzeń/eventów, responsywne strony internetowe, portale kibica, na uniwersalnych interfejsach komunikacyjnych (API), umożliwiających dystrybucję biletów przez dowolny rynkowy system sprzedaży, skończywszy
Zaawansowana technologia
System OLIMP obsługuje wszystkie dostępne na rynku urządzenia ochrony mechanicznej i elektronicznej. Stacjonarne czytniki stadionowe, służące do automatycznej obsługi klientów, oferują unikalny na rynku poziom bezpieczeństwa, zachowując jednocześnie, oczekiwane w dzisiejszych czasach, wyważenie pomiędzy technologią a pewnością działania i funkcjonalnością. Czytniki te umożliwiają wielojęzykowe zapowiedzi głosowe oraz graficzne, odczyt kodów RFID, 1D, 2D (QR), a także czcionek OCR ze stref MRZ dowodów tożsamości. Zaimplementowanie podwójnych, niezależnych interfejsów komunikacyjnych, podnoszących niezawodność urządzeń, a także wprowadzających nowe możliwości w zakresie sterowania zasilaniem czy elementami wykonawczymi urządzeń kontroli mechanicznej i elektronicznej – to cechy unikalne na rynku urządzeń tego typu. Czytnik stadionowy systemu OLIMP jest technologicznie przystosowany do pracy ciągłej w każdych warunkach atmosferycznych występujących w naszej strefie klimatycznej – nawet przy 100-procentowej wilgotności. Wszystkie wymienione cechy stawiają te rozwiązania na najwyższym poziomie pod względem niezawodności i bezpieczeństwa.
Szeroki wachlarz możliwości
Oferowane przez WASKO mobilne czytniki stadionowe, to szeroki wachlarz nowoczesnych dedykowanych urządzeń, bezpośrednio współpracujących z systemem OLIMP. Urządzenia mobilne mogą pracować pod systemem operacyjnym Microsoft, a także Android, a wraz z dedykowaną aplikacją mobilną systemu OLIMP – umożliwiają obsługę klientów/kibiców w swobodnie kreowanej przez organizatora przestrzeni. Rozwiązania mobilne systemu OLIMP spełniają najnowsze wymogi licencyjne PZPN w zakresie obsługi kibiców/ gości, tj. m.in. automatyczną identyfikację kibiców na podstawie dokumentów tożsamości.
System OLIMP współpracuje również z czytnikami strefowymi, które wraz z panelami informacyjnymi umożliwiają kontrolę stref obiektu o ograniczonym dostępie, a także kontrolę i rozliczanie usług czasowych (np. na basenach). System umożliwia dowolną konfigurację stref i usług w zależności od rodzaju obiektu i charakteru imprezy.
Bezpieczeństwo
W trosce o bezpieczeństwo użytkowników został opracowany trójpoziomowy system kontroli i identyfikacji osób wchodzących do obiektu sportowego, oparty na redundantności zabezpieczenia źródeł sygnału wideo, a także niezależności od stanu innych systemów obiektu. Takie rozwiązanie zapewnia niemal stuprocentową pewność identyfikacji kibiców/klientów.
Oprogramowanie systemu OLIMP to kompleksowe rozwiązanie, które pozwala na integrację różnych warstw oprogramowania w jeden spójny produkt. Rozbudowa, konfiguracja oraz personalizacja jest możliwa z wykorzystaniem intuicyjnych narzędzi, dostępnych dla administratorów oprogramowania OLIMP. System umożliwia pracę zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych aplikacji desktopowych, cechujących się najwyższą możliwą do uzyskania niezawodnością i bezpośrednią obsługą urządzeń zewnętrznych, jak i – zgodnie z aktualnymi potrzebami rynku – z wykorzystaniem aplikacji internetowych, możliwych do uruchomienia z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej, dostępnej na dowolnym komputerze, bez potrzeby instalacji dedykowanego oprogramowania.
Funkcje dodatkowe
System ma możliwość sprzedaży biletów zarówno na tradycyjnych stanowiskach kasowych, jak i z wykorzystaniem tzw. zdalnych kasjerów pracujących na klienckich aplikacjach internetowych. System pozwala na tworzenie portali klientów/kibiców wraz ze spersonalizowanymi kontami użytkowników, obsługę biletów typu Print@ Home, biletów wielorodzinnych lub grupowych. Administrator ma narzędzia umożliwiające definiowanie reguł sprzedaży i bezpieczeństwa, swobodnego kreowania typów i cen biletów, rabatów grupowych, indywidualnych, związanych z cechami klientów, stref rozliczania czasowego czy stref ograniczonego dostępu. Ponadto uzupełniającymi rozwiązaniami systemu są: sprzedaż dodatkowych produktów, wystawianie faktur VAT, obsługa płatności elektronicznych, a także obsługa akredytacji dziennikarskich/VIP. System współpracuje z drukarkami fiskalnymi, drukarkami kart RFID, drukarkami biletów, skanerami dowodów osobistych, szufladami kasowymi, terminalami płatniczymi i szeregiem innych urządzeń niezbędnych do szybkiej i skutecznej sprzedaży biletów.
Zintegrowane portale klientów/kibiców są wyposażone w intuicyjny system zarządzania treścią (CMS), dający pełną kontrolę wizualną i funkcjonalną. System integruje obsługę jednego obiektu przez wielu operatorów – dbając zarówno o niezależność indywidualnych baz danych każdego z nich, jak i o brak kolizji terminowych.
Wsparcie i odpowiedzialność
Wdrożenie systemu OLIMP w obiekcie sportowym to dla WASKO jedynie pierwszy etap współpracy, którego celem jest zapewnienie zrozumienia i zadowolenia partnerów. WASKO dysponuje 15 oddziałami serwisowymi w całej Polsce, rozlokowanymi geograficznie w taki sposób, żeby zapewnić wsparcie na miejscu w najszybszym możliwym terminie w każdym obiekcie w kraju. Wysoko wykwalifikowany zespół programistów i inżynierów zapewnia stałe wsparcie i opiekę serwisową on-line przez cały okres współpracy, nie tylko na etapie uruchomienia, lecz także w trakcie codziennej eksploatacji.
Klienci systemu OLIMP zyskują pewność, że wraz z produktem otrzymują fachową wiedzę, opiekę i doradztwo, a także profesjonalne wsparcie na każdym etapie współpracy. Wypracowany model współpracy potwierdzają referencje z ponad 25 obiektów w całej Polsce, w których system został wdrożony.
Kontakt:
WASKO S.A.
ul. Berbeckiego 6, 44-100 Gliwice tel.: 32 33 25 500
wasko@wasko.pl,
TEKST I FOTO – Firma WASKO S.A.