Narodowy staje na nogi
Po pięciu miesiącach zarządzania przez spółkę PL.2012+ Stadion Narodowy ma w kalendarzu 18 potwierdzonych dużych imprez, z których kolejne regularnie biją rekordy frekwencji. Potwierdzonych jest 98 ze 100 planowanych eventów biznesowych. Dynamicznie rosną miesięczne przychody.
Potencjał społeczny Rekordy frekwencji na Stadionie Narodowym to skutek wielu podjętych przez PL.2012+ działań: otwarcia bram obiektu przez siedem dni w tygodniu (od 5 rano do 23), uruchomienia kawiarni, rodzinnych brunchy, amatorskich warsztatów sportowych, targów, wydarzeń rodzinnych i organizacji dni otwartych. Kiedy PL.2012+ zaczynała pracę w styczniu br., Stadion Narodowy odwiedziło około 5000 osób. Od stycznia do 10 czerwca 2013 roku liczba ta wzrosła do 534 250 osób, czyli 100 razy więcej niż w styczniu br. Średnio stadion odwiedza miesięcznie 125 tys. osób, o 42% więcej niż w roku 2012 (88 tys. osób na miesiąc). Łącznie od otwarcia na Stadionie Narodowym było ponad 1,5 mln gości. Wprowadzenie nowego programu wycieczek i trzykrotne zwiększenie ich liczby spowodowało ponad dziesięciokrotny wzrost frekwencji – z 4292 zwiedzających w styczniu do 44 146 w maju. Przełożyło się to na wzrost przychodów z wycieczek o 850% – z 48 tys. zł w styczniu do 417 tys. zł w maju. Potencjał eventowy WIĘCEJ W MAGAZYNIE „BOISKA I STADIONY” – WYDANIE NR 10 |
OPRACOWANIE: REDAKCJA
ŹRÓDŁO: MINISTERSTWO SPORTU I TURYSTYKI