Flaga z Gliwic pojechała na EURO 2016

Wielka biało-czerwona flaga wyprodukowana przez firmę Opinion Strefa Druku z Gliwic pojechała do Francji. Będzie wspierała naszych piłkarzy podczas czwartkowego meczu z Portugalią w Marsylii. Na stadionie zobaczymy ją tuż przed pierwszym gwizdkiem.

 

Gigantyczna sektorówka, która zadebiutowała podczas EURO 2012, w tym roku wróciła do gry, by wspierać naszych piłkarzy na Mistrzostwach we Francji. W ostatnim czasie flaga wisiała na katowickim Spodku podczas meczu Polska-Ukraina. Teraz przemierzy ponad 1800 km, by połączyć polskich kibiców naszej reprezentacji, którzy w najbliższy czwartek będą obecni na stadionie Stade Vélodrome w Marsylii.

– Po wielu staraniach i przygotowaniach udało się! W niedzielę popołudniu otrzymaliśmy od UEFA zgodę na udział naszej flagi w meczu Polska-Portugalia. Wierzymy, że doda pozytywnej energii naszej reprezentacji. Ruszamy w drogę! – mówi Lucjan Jaszcz, koordynator akcji w Opinion Strefa Druku.

Aby to było możliwe, od ponad dwóch tygodni pracownicy firmy Opinion, którzy połączyli siły z Sico Polska nie ustawali w wysiłkach. Wykonali setki rozmów telefonicznych, wysłali dziesiątki e-maili do mediów, PZPN i UEFA. – Warto było! Cieszymy się, że teraz Gliwice będą obecne na EURO 2016. Trzymajmy kciuki za powodzenie przedsięwzięcia i przede wszystkich za naszą reprezentację. Są świetni! – dodaje Marek Waliszak, prezes Opinion Strefa Druku.

Powstanie flagi zainicjował komentator sportowy Tomasz Zimoch. Pomysł natychmiast wsparła firma Sico Polska, która zaprosiła drukarnię Opinion do współpracy. Wyprodukowanie sektorówki zajęło 48 godzin. Gliwicka flaga zadebiutowała podczas meczu Polska-Czechy w 2012 r. Zasłoniła wtedy cały sektor zajmowany przez polskich kibiców na stadionie we Wrocławiu. Następnie pojawiła się w czasie półfinałowego meczu Niemcy-Włochy, gdzie w symboliczny sposób polscy kibice podziękowali wszystkim gościom przybyłym do Polski na rozgrywane w naszym kraju mecze EURO 2012.

Na tym podróż gliwickiej flagi nie zakończyła się. Jak dotąd sektorówka była widoczna na Stadionie Narodowym podczas meczu przeciwko Anglii, podczas  Igrzysk Polonijnych w Kielcach i na Monte Casino. Witała również kolarzy wjeżdżających na finiszową pętlę 69. edycji Tour de Pologne i została wykorzystana podczas Przystanku Woodstock.

Gigantyczna flaga ma wymiary 30×52 m i waży ok. 200 kg. Została wydrukowana w formie 17 czerwonych pasów (tzw. brytów), które połączono z białą częścią złożoną także z 17 uprzednio zszytych pasów. Ma powierzchnię 1560 m 2 i posiada ponad 2 km szwów. Wykonana została z tkaniny poliestrowej o gramaturze 117g/m 2 , która przeznaczona jest do produkcji flag i posiada atest niepalności wymagany przez UEFA.

Wypatrujmy gliwickiej flagi na stadionie w Marsylii w czwartek przed startem meczu Polska-Portugalia.

Fundatorzy flagi:

  • Opinion Strefa Druku sp. z o.o. z Gliwic (www.opinion-printing.pl)
  • Sico Polska sp. z o.o. z Warszawy (www.sico.pl)

Dodatkowe informacje:

Lucjan Jaszcz, Opinion Strefa Druku, ljaszcz@opinion.com.pl, tel. 601 610 703

Maja Biernacka, obsługa PR, tel. 602 240 393

Dodatkowe zdjęcia: https://www.facebook.com/Opinion-443052242396213/?ref=ts&fref=ts

O firmie Opinion Strefa Druku:

Grupa Opinion z Gliwic powstała w 1992 r. i jest liderem w branży druku cyfrowego oraz rozwiązań z zakresu komunikacji wizualnej w punktach sprzedaży i salonach obsługi klienta. Jest jedną z największych polskich wielkoformatowych drukarni cyfrowych. Produkuje 1,5 miliona mkw. wydruków rocznie. Realizuje projekty dla klientów z 12 rynków Europy Zachodniej oraz z Polski. Od lat strategicznie inwestuje w nowoczesny park maszynowy oraz rozwój zespołu, który liczy ponad 170 osób. Położona jest na terenie Gliwickiej Podstrefy Ekonomicznej. W skład Grupy Opinion wchodzą firmy: Opinion Strefa Druku sp. z o.o., Opinion sp. z o.o, Opinion Service sp. z o.o.