30 proc. wzrost liczby wystawców, kolejny pawilon wystawowy oddany pod ekspozycję, otwarcie nowych punktów gastronomicznych – to tylko kilka z najświeższych informacji na temat zbliżającej się IX edycji Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA.
Tuż przed nastaniem kalendarzowej wiosny (26-28.02.2015r.) na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się największa impreza ogrodnicza w Polsce i jedna z wiodących w Europie Środkowo-Wschodniej. Kolejny rok z rzędu Poznań zamieni się w stolicę ogrodnictwa, prezentując miłośnikom przydomowych ogródków nowości produktowe, innowacyjne rozwiązania, a także trendy na 2015 rok.
Kolejny pawilon
Targi GARDENIA zbliżają się szybkimi krokami. Firmom ogrodniczym pozostało już niewiele czasu na to, by podając decyzję o udziale w tym znaczącym wydarzeniu.
– Przestrzeń wystawiennicza została już prawie całkowicie wypełniona, dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu kolejnego szóstego pawilonu przeznaczonego na ekspozycję – podkreśla Jakub Patelka, dyrektor projektu. – 30 proc. wzrost liczby wystawców, który odnotowaliśmy w ostatnim czasie to bardzo zadawalający wynik. GARDENIA kolejny raz będzie niezwykle spektakularnym wydarzeniem dla branży ogrodniczej – dodaje. Trzydniowe święto dla miłośników zieleni odbędzie się na terenie sześciu nowoczesnych pawilonów wystawowych: 3, 3A, 4, 5, 6 i 6A, które po brzegi zostaną wypełnione nowościami produktowymi. Do dyspozycji wystawców i zwiedzających będą również dwa punkty gastronomiczne serwujące zróżnicowaną ofertę dań obiadowych. Jednej z nich zlokalizowany w pawilonie 3 zostanie oddany do użytku właśnie przed GARDENIĄ.
Profesjonalność na każdym kroku
GARDENIA to kompleksowe wydarzenie dostarczające wiedzy z każdego sektora ogrodnictwa. Co roku gromadzi przedstawicieli m.in. drzew, krzewów ozdobnych, roślin doniczkowych i rabatowych, nasion zbóż, traw i warzyw, narzędzi, sprzętu ogrodniczego, torfów i podłoży, akcesoriów do nawadniania. Wśród wystawców pojawiają się także firmy mające w swojej ofercie elementy małej architektury ogrodowej czy dekoracje. Wzorem ubiegłego roku dwa pierwsze dni dedykowane są profesjonalistom. Do odwiedzenia targów zapraszamy przedstawicieli handlu, gospodarstw ogrodniczych, architektów krajobrazu i specjalistów zajmujących się zielenią miejską. Ostatni dzień GARDENII otwarty będzie dla szerokiej publiczności.
W miejscu tym warto zaznaczyć, że dwa dni branżowe to dobrze sprawdzające sięrozwiązanie, które podpowiedzieli sami wystawcy. – Przedstawicielom biznesu zależy na wzroście liczy profesjonalnych zwiedzających, dlatego w kampanii promocyjnej kładziemy nacisk na przekaz skierowanych do przedstawicieli branży, w tym także do handlu z zagranicy – tłumaczy Jakub Patelka. – Obecnie intensyfikujemy działania mające na celu przyciągnięcie międzynarodowej publiczności m.in. z Austrii, Białorusi, Dani, Francji, Holandii, Litwy, Łotwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Szwecji czy Wielkiej Brytanii – dodaje.
Miejsce inspiracji
Targi GARDENIA wspierają rozwój branży ogrodniczej, stwarzając klientom biznesowym doskonałe warunki do nawiązania kontaktów handlowych z polskimi i zagranicznymi przedsiębiorcami. Jak co roku na ternie ekspozycji zostanie zaaranżowana specjalna przestrzeń, w której odbędą się prelekcje i wykłady. Uczestniczący w nich goście, związani zawodowo z branżą ogrodniczą, będą mogli zaczerpnąć wiedzy o nowinkach w zarządzaniu, sprzedaży czy marketingu usług ogrodniczych.
Ważnym punktem programu będzie druga edycja konkursu „INSPIRACJE-ARANŻACJE” przygotowanego przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów, który skierowany jest do projektantów. Tworzenie najciekawszej aranżacji ogrodu odbędzie się na oczach zwiedzających. Hasłem przewodnim konkursu jest „KLASYCZNA NOWOCZESNOŚĆ”, a główne zadanie polega na znalezieniu rozwiązania łączącego elementy wywodzące się z różnych stylów ogrodowych.
Gra miejska, pokazy florystyczne
Barwny program towarzyszący targom GARDENIA stał się tradycją. Niebanalną rozrywkę zwiedzającym zapewni Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów, organizator gry miejskiej „GO-OSTO” mającej powiązać projektantów i wykonawców z firmami produkującymi dla branży ogrodniczej.
Równolegle z GARDENIĄ odbędą się Targi Produktów Świątecznych i Okazjonalnych SPECIAL DAYS. Stałym punktem programu o bardzo widowiskowym charakterze są pokazy florystyczne prezentujące piękne kompozycje kwotowe i elementy dekoracyjne.
Więcej na: www.gardenia.mtp.pl