III. edycja Bałtyckiego Kongresu Marketingu Sportowego odbyła się w dniach 24-25 listopada 2015 r. na Stadionie Energa Gdańsk.
BKMS to najbardziej rozbudowane w Regionie Morza Bałtyckiego pod względem merytorycznym wydarzenie kongresowe skoncentrowane na zagadnieniach Sport Business Intelligence. Podczas I. edycji BKMS we wrześniu 2013 r. została podpisana Gdańska Karta Marketingu Sportowego. Jej zapisy są inspiracją dla tematyki poruszanej podczas kolejnych edycji BKMS. Konsekwencją zapisów Karty było powołanie do życia Bałtyckiego Klastra Przemysłu Czasu Wolnego, który wraz z Arena Gdańsk Operator był organizatorem tegorocznej III. edycji Kongresu.
Podczas III. edycji BKMS poruszano tematy związane z rolą kibiców we współczesnym sporcie, zwrócono uwagę na prawne aspekty organizacji wydarzeń sportowych. Natomiast podczas debaty otwierającej dyskutowano o spodziewanych efektach Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016 w Polsce.
Uczestnicy wydarzenia mieli okazję, aby spotkać się i poradzić ekspertów z przeróżnych dziedzin, a także zaprezentować swój klub lub firmę w kilka minut. Następnie wieczorem mogli zrelaksować się podczas bankietu w Centrum Rekreacji i Sportu Fun Arena.
Po raz pierwszy mistrzem ceremonii był komentator sportowy Bożydar Iwanow. Wśród prelegentów i moderatorów znaleźli się m.in. Otylia Jędrzejczak, Adam Korol, Marcin Lijewski, Przemysław Miarczyński, Aleksandra Kobielak, Jan de Zeeuw oraz przedstawiciele świata biznesu i nauki.
Warto dodać, że tegoroczny Kongres uzupełniony został I. edycją targów sportowych BKMS EXPO oraz I. edycją Sport in Digital Media Convent (SIDMC), czyli spotkaniem osób zaangażowanych w sport poprzez nowe media.
Dziękujemy za współpracę Partnerom III. edycji Kongresu – szczególnie Miastu Gdańsk, a także firmom: Atena Usługi Informatyczne i Biznesowe Sp. z o.o., SPORTFIVE Sp. z o.o., BALTA SA, AGIS Nieruchomości, wspólnyprojekt.pl oraz Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Gdańsku.
Serdecznie podziękowania należą się również Prelegentom, Moderatorom oraz wszystkim uczestnikom III. Bałtyckiego Kongresu Marketingu Sportowego – do zobaczenia za rok!
Magazyn „Boiska i stadiony” był partnerem medialnym kongresu