Nowa siedziba

John Deere

Koncern John Deere (jeden z największych producentów maszyn rolniczych na świecie) uruchomił nową inwestycję w Tarnowie Podgórnym koło Poznania. Nowa siedziba polskiego oddziału mieści również nowoczesne centrum szkoleniowe, w którym wiedzę i umiejętności będą zdobywać osoby z regionu Europy Centralnej i Wschodniej.

Deere & Company to jedna z najstarszych firm przemysłowych w Stanach Zjednoczonych. Założona przez Johna Deere (kowala i wynalazcę) w ciągu 175 lat istnienia przekształciła się z jednoosobowej kuźni kowalskiej w światową potęgę. Dziś prowadzi działalność w 160 krajach, dysponuje 65 fabrykami w 18 państwach i zatrudnia 61 tys. pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży produktów John Deere wyniosła ponad 32 mld dolarów amerykańskich, a dochód 2,8 mld dolarów. W Polsce firma sprzedaje sprzęt za około 200 mln dolarów rocznie. Koncern dostarcza wysokiej jakości produkty dla rolnictwa, leśnictwa, budownictwa i pielęgnacji zieleni. Firma oferuje również usługi finansowe oraz produkuje i sprzedaje silniki stosowane m.in. w przemyśle morskim.

Nowa siedziba firmy, którą wybudowano kosztem 26 mln zł, połączona z centrum szkoleniowym mieści się w Tarnowie Podgórnym koło Poznania. W dwupoziomowym budynku o powierzchni 2400 m² znajduje się miejsce na halę ekspozycyjną (450 m²), pomieszczenia biurowe (900 m²) oraz część szkoleniową, obejmującą dwie sale wykładowe, dwie hale warsztatowe oraz audytorium. Na działce o powierzchni 2,2 ha znalazło się również miejsce do pokazów polowych i jazd demonstracyjnych. Funkcjonalność nowej siedziby John Deere Polska sprawia, że jest to nie tylko przestrzeń do pracy, lecz także miejsce profesjonalnych szkoleń dla ponad 550 pracowników działających nie tylko w Polsce, ale w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Decyzja o zainwestowaniu w Polsce jest spowodowana przewidywaniami dalszego dynamicznego rozwoju rynku maszyn zarówno w kraju, jak i regionie oraz celami koncernu. Polska to trzeci (po Francji i Niemczech) dostawca zbóż na rynek europejski. Polskie rolnictwo nie jest jednak wolne od problemów np. w postaci starzejącej się floty. Problem ten może rozwiązać m.in. John Deere, który prezentuje na rynku kolejne rozwiązania techniczne m.in. traktory serii 6M, które pokazano po raz pierwszy na tegorocznym Agro Show.

Mirosław Leszczyński – prezes zarządu i dyrektor generalny John Deere Polska

W Polsce jesteśmy obecni od 12 lat. W tym czasie ponad dwukrotnie powiększyliśmy nasz zespół, zbudowaliśmy silną sieć dystrybucji i zdobyliśmy 14% rynku maszyn rolniczych. Ale mamy apetyt na więcej. Uruchomienie nowej placówki oraz centrum szkoleniowego pozwoli całemu koncernowi umacniać pozycję w regionie. Jestem dumny, że to właśnie nasz oddział będzie odgrywał ważną rolę w tym procesie.

 


ŹRÓDŁO: JOHN DEERE
OPRACOWANIE: REDAKCJA